Aktualności, Płytki ceramiczne

Przyczyny reklamacji płytek ceramicznych

reklamacje-plytek-ceramicznych-2022

Płytki ceramiczne, jak każdy inny towar, mogą okazać się wadliwe. W tej sytuacji klient powinien zgłosić reklamację. Jest to standardowa procedura i sklepy wiedzą, jak zachować się, by profesjonalnie obsłużyć klienta i rozwiązać problem. Reklamacje płytek ceramicznych mogą mieć różne źródła i warto dowiedzieć się więcej na ten temat.

Kiedy klient może zareklamować płytki ceramiczne?

Co najczęściej jest przyczyną zgłoszenia reklamacji płytek ceramicznych? Klienci narzekają czasem, że płytki są krzywe. Ta sytuacja jest dość niekomfortowa dla klienta i sprzedawcy. Jak bardzo krzywe muszą być płytki, by reklamacja została uznana? Idealnie proste płytki przecież nie istnieją. Reklamacja zostanie odrzucona, jeśli krzywizna wynosi mniej niż 0,5% długości boku płytki lub długości przekątnej płytki. Krzywizny są mniej widoczne na małych płytkach. Jeśli jednak płytki są duże, dopuszczalna jest większa krzywizna, a ona jest już dość widoczna i nie podoba się klientom. Fakt, że płytki nie są proste, można stwierdzić na pierwszy rzut oka. Niektóre wady ujawniają się jednak dużo później.

Przyczyną reklamacji płytek ceramicznych bywa czasami fakt, że klienci nie potrafią usunąć z nich zabrudzeń. Niezależnie od tego, w jakim miejscu płytki będą położone, czy będzie to wnętrze domu lub mieszkania czy też teren na zewnątrz, każdemu zależy na tym, by płytki można było wyczyścić. Widoczne plamy wyglądają po prostu nieestetycznie, brzydko.

Warto przeczytać Jakie są rodzaje płytek gresowych?

Klienci reklamują także fakt, że płytki pękają. Przyczyny pękania płytek mogą być różne. Winny może być proces produkcji płytek, w czasie którego popełniono błędy i wtedy odpowiada oczywiście producent. Odpowiedzialność może jednak leżeć również po stronie osoby, która kładzie płytki. Można przecież nieodpowiednio przygotować powierzchnię, użyć niewłaściwego kleju. Dlatego tutaj kluczem do sukcesu będzie zrozumienie, co się stało, kto popełnił błąd i na czym on polegał. Poprawny montaż płytek jest niezwykle ważny, dlatego należy poprosić o pomoc najlepszego fachowca.

Czasami wina bezsprzecznie leży po stronie sklepu, zwłaszcza w przypadku zamówień internetowych. Na przykład do klienta wysłane zostaną płytki o niewłaściwym wzorze, w niewłaściwym kolorze, w złej ilości. Wtedy wina sklepu jest ewidentna. Na szczęście naprawienie tego problemu jest bardzo proste. Klient musi oddać niewłaściwy towar, a sklep zrealizować poprawne zamówienie.

Błędy po stronie klienta

Jeżeli klient nieodpowiednio dobrał płytki do pomieszczenia, popełnił błędy na etapie montażu, zakupił tanie płytki łazienkowe z nadzieją na to, że przetrwają wiele lat, niestety w tej sytuacji przeżyje rozczarowanie, ponieważ reklamacja nie zostanie uznana.

Odpowiedni dobór płytek to duże wyzwanie i trzeba mieć wiedzę na temat materiałów, z jakich płytki są wykonane, aby dokonać dobrego wyboru. Warto wiedzieć na przykład, że im bardziej chropowata powierzchnia, tym trudniej będzie utrzymać płytki w czystości. Zakupem kleju do płytek oraz akcesoriów do montażu powinna zająć się osoba z fachową wiedzą. Zakup przypadkowych narzędzi oraz przypadkowego kleju, bez eksperckiej wiedzy i fachowego doradztwa, na pewno okażą się błędem, którego skutki trzeba będzie ponieść.

Zarządzanie procesem reklamacji

W ramach reklamacji klient może domagać się naprawienia szkody albo wymiany płytek na nowe. W przypadku pierwszej reklamacji nie praktykuje się oddania pieniędzy, chociaż oczywiście decyzja należy do sprzedawcy i być może sprzedawca będzie chciał w ten sposób zakończyć spór. Czasami sklepy w porozumieniu z klientem decydują się na obniżenie ceny wadliwych płytek. Bywa, że jest to korzystne rozwiązanie dla obu stron.

Może cię zainteresować Czy warto zakupić płytki imitujące marmur?

Firma, która potrafi dobrze zarządzać procesami reklamacji, z pewnością będzie pozytywnie odbierana przez klientów. Dla nikogo zgłoszenie reklamacji nie jest przyjemnością, każdy liczył na to, że otrzyma pełnowartościowy towar. Jeżeli jednak firma usatysfakcjonuje klienta, klient z pewnością powróci i opowie o tym, jak dobrze został potraktowany. Sprzedawca ma więc duże szanse na to, aby wyjść z twarzą z całej sytuacji. Można dodatkowo zaproponować rabat na przyszłość. Przyczyny reklamacji płytek ceramicznych są różne, a takie reklamacje zdarzają się w wielu sklepach. Najważniejsze, to z sukcesem rozwiązać powstały problem.